Анафілактіческій шок: сімптомы, неадкладная дапамога

Анафілактіческій шок - гэта алергічная рэакцыя неадкладнага тыпу, якая ўзнікае ў адказ на паўторны кантакт чалавека з алергенам. Пры першым кантакце з алергічным агентам ў арганізме выпрацоўваюцца асаблівыя антыцелы, паўторны кантакт алергена з якімі прыводзіць да ўзнікнення анафілактіческій шоку. Клінічная карціна абумоўлена павышэннем пранікальнасці судзінкавай сценкі, парушэннем мікрацыркуляцыі, падзеннем тонусу сасудаў, спазмам гладкіх цягліц бронх і іншых органаў.

Лячэнне анафілактіческій шоку

Анафілактіческій шок - гэта адно з станаў, якія пагражаюць жыццю хворага, чым раней будзе аказана медыцынская дапамога, тым больш верагоднасць спрыяльнага зыходу. Таму пры з'яўленні першых сімптомаў такой алергічнай рэакцыі неабходна неадкладна выклікаць брыгаду хуткай медыцынскай дапамогі і пачаць аказваць пацярпеламу першую дапамогу.

У першую чаргу, калі гэта магчыма, варта спыніць кантакт з алергенам. Калі анафілактіческій шок пачаў развівацца ў адказ на ўвядзенне якога-небудзь лекавага прэпарата, то ін'екцыю трэба неадкладна спыніць, на канечнасць накласці жгут вышэй месцы ўколу, каб запаволіць паступленне прэпарата ў крывацёк.

Хворага трэба пакласці на роўную паверхню, павярнуць галаву на бок, пры неабходнасці зафіксаваць мову, каб прадухіліць яго западание і, як следства, асфіксія. Таксама неабходна выдаліць з ротавай паражніны здымныя зубныя пратэзы.

Пры прыпынку дыхання неабходна неадкладна пачынаць сардэчна-лёгачную рэанімацыю (штучнае дыханне і непрамы масаж сэрца), якую неабходна працягваць да прыезду брыгады хуткай дапамогі - толькі лекар зможа аказаць кваліфікаваную дапамогу.

Балюча патрабуецца нутрацягліцавыя або нутравенныя ўвядзенне прэпаратаў. У першую чаргу яму ўводзяцца растворы адрэналіну, норадреналіна або мезатон. Таксама для лячэння анафілактіческій шоку яшчэ на догоспитальном этапе прымяняюцца анцігістамінные прэпараты (дымэдрол, тавегіл, супрасцін і інш.), Кортікостероіды, бронхолитики, супрацьсутаргавыя прэпараты і інш.

Вядома ж, у кожнага з нас няма ў аптэчцы адрэналіну і іншых прэпаратаў, неабходных хвораму ў дадзенай сітуацыі, нават пры іх наяўнасці трэба валодаць пэўнымі навыкамі (уменне выконваць ін'екцыі) і ведамі. Таму, апынуўшыся побач з чалавекам, у якога раптам з'явіліся прыкметы анафілактіческій шоку, галоўнае - не разгубіцца і зрабіць усё што магчыма для выратавання яго жыцця.Выклікаючы брыгаду хуткай дапамогі, вельмі важна паведаміць дыспетчару, што ў пацярпелага ёсць прыкметы анафілактіческій шоку, т. К. У дадзенай сітуацыі рахунак ідзе на хвіліны.

Прафілактыка анафілактіческій шоку

Калі алерген, на які арганізм чалавека адрэагаваў развіццём анафілактіческій шоку, вядомы, варта максімальна абмежаваць кантакты з ім.

Людзям, якія пакутуюць алергіяй і бранхіяльнай астмай, варта пазбягаць кантакту з патэнцыяльнымі алергенамі. Калі чалавек ужо перажыў адзін раз анафілактіческій шок і ведае, што паслужыла яго прычынай, то неабходна пазбягаць паўторнага траплення алергічнага агента ў арганізм, папярэджваць лекара і ўвесь медыцынскі персанал аб наяўнасці алергіі на лекавыя сродкі. Прычым гэта неабходна рабіць нават у тых выпадках, калі гаворка ідзе аб прызначэнні іншых прэпаратаў.

Глядзіце відэа: Алгарытм аказання дапамогі пры анафілактіческій шоку

Пакіньце Свой Каментар