Два папулярных анальгетык выклікаюць страту слыху

Амерыканскія навукоўцы ўсталявалі, што ў жанчын, якія прымаюць ібупрофен ці парацэтамол больш за два разы на тыдзень, павышаецца рызыка страты слыху.

Ібупрофен і парацэтамол

Ібупрофен і парацэтамол ставяцца да групы нестероідных супрацьзапаленчых сродкаў (НПВС), якія валодаюць абязбольвальным, гарачкапаніжальным і супрацьзапаленчым эфектамі, г.зн. ліквідуюць боль, зніжаюць тэмпературу і памяншаюць запаленне. Механізмам дзеянні НПВС з'яўляецца здольнасць душыць актыўнасць фермента циклооксигеназы. Гэты фермент паскарае ператварэнне арахидоновой кіслаты ў простагландыну, якія выконваюць розныя функцыі.

Простагландыны назапашваюцца ў агмені запалення і прыводзяць да з'яўлення характэрных прыкмет: пачырванення, ацёку і болі; павышаюць адчувальнасць рэцэптараў болю да пэўных рэчываў (гістамін, брадикинину) і механічным уздзеянням; павялічваюць адчувальнасць цэнтраў тэрмарэгуляцыі да дзеяння рэчываў, якія выклікаюць павышэнне тэмпературы. Блакуючы актыўнасць циклооксигеназы, НПВС перашкаджаюць адукацыі простагландынаў, што прыводзіць да памяншэння болю і запалення, а таксама зніжэння тэмпературы.

сутнасць даследаванні

У ходзе правядзення даследавання навукоўцы прааналізавалі дадзеныя 62 261 жанчыны ва ўзросце ад 31 года да 48 гадоў. Жанчыны знаходзіліся пад наглядам на працягу 14 гадоў (з 1995 па 2009 гады). За час назірання слых страцілі 10 012 жанчын.

У параўнанні з жанчынамі, якія прымалі ібупрофен менш за адзін раз у тыдзень, рызыка страты слыху ў жанчын, якія выкарыстоўвалі прэпарат 2-3 разы на тыдзень, быў на 13% вышэй, а ў жанчын, якія выкарыстоўвалі прэпарат 4-5 раз у тыдзень, - на 24%.

У параўнанні з жанчынамі, якія прымалі ацетамінофен менш за адзін раз у тыдзень, рызыка страты слыху ў жанчын, якія выкарыстоўвалі прэпарат 2-3 разы на тыдзень, быў на 11% вышэй, а ў жанчын, якія выкарыстоўвалі прэпарат 4-5 раз у тыдзень, - на 21%.

вынікі

У якасці магчымай прычыны дадзенай заканамернасці навукоўцы называюць пагаршэнне кровазабеспячэння ўнутранага вуха і парушэнне яго функцыі.

Гэтыя абязбольвальныя прэпараты не пазбаўленыя пабочных эфектаў. Калі на фоне прыёму ібупрофена ці ацетамінофен вы заўважылі пагаршэнне слыху, пракансультуйцеся з урачом. Ён ўсталюе прычыну праблемы і пры неабходнасці падбярэ годную альтэрнатыву.

Пакіньце Свой Каментар